کد خبر: ۱۱۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
یادگار امام با بیان اینکه امیدواریم مشارکت خوب باشد، افزود: طبق نظرسنجی‌ها ان شاءالله مشارکت خوبی رقم می خورد و امیدوارم بهتر هم شود.

توصیه مهم سیدحسن خمینی به مردم در روز انتخابات /قاضی زاده به قالیباف و جلیلی کنایه زد /کواکبیان و ره پیک درباره مشارکت چه گفتند؟

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی بعد از انداختن رأی خود در صندوق سیار مستقر در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: امروز را به همه تبریک می گویم و از اصحاب رسانه هم تشکر می کنم که امروز در حسینیه جماران حضور پیدا کردند.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با بیان اینکه انتخابات یکی از مظاهر بزرگ مردم سالاری است گفت: ما برای عبور از بحران‌ها، بعد از خداوند هیچ نقطه اتکایی جز مردم نداریم.

 

سیدحسن خمینی بیان کرد: همه نسبت به سرنوشت خود حساس باشند و واقعا انتخابات را جدی بگیرند. مشارکت بالا برای انتخابات یک رئیس جمهور و رای بالا برای حل مشکلات کشور بسیار مهم است.

وی افزود: ان شاءالله بتوانیم در این مسیر گام برداشته و همه بتوانند آنچه مرضی خداوند است، را انجام دهند و ان شاءالله نتایج خوبی برای مردم داشته باشد.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه امیدواریم مشارکت خوب باشد، افزود: طبق نظرسنجی‌ها ان شاءالله مشارکت خوبی رقم می خورد و امیدوارم بهتر هم شود.

وی در توصیه ای به رئیس جمهور منتخب گفت: به درد مردم برسد.

قاضی زاده هاشمی: امیدواریم فرد اصلح انتخاب شود

از سوی دیگر، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز پس از انداختن رأی خود، با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز روز سرنوشت سازی برای مردم است. مقام ریاست جمهوری مقام اجرایی است و سرنوشت ۴ ساله و ۸ ساله آینده کشور در گرو تصمیماتی است که رییس جمهور آینده می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخابات مشارکت کنند، افزود: مردم باید در این صحنه حضور پیدا کنند و از کسی که اصلح می دانند، حمایت کنند تا امورات همانطور که خوب است اداره شود.

توصیه مهم سیدحسن خمینی به مردم در روز انتخابات /قاضی زاده به قالیباف و جلیلی کنایه زد /کواکبیان و ره پیک درباره مشارکت چه گفتند؟

معاون رییس جمهور ‌ادامه داد: امیدواریم رییس جمهور مردمی، ساده زیست، پای کار و کارآمدی -همانطور که حضرت آقا خواستند- انتخاب شود تا بالاخره از این گردنه هایی که وجود دارد بتواند ما را عبور دهد. ‌

قاضی زاده هاشمی گفت: شهید رییسی مسیر درستی را شروع کرده بود اما خداوند برای ایشان این‌ طور مقدر کرد که در ادامه راه نباشند، بنابراین امیدواریم مسیر درست و جهت‌گیری ایشان ادامه پیدا کند.

وی درباره انصراف خود از انتخابات افزود: من برای یک دستگی در جبهه انقلاب تلاش کردم و انصراف دادم. بسیاری از علما دلسوزان و بزرگان نگران بودند. ما انتظار داشتیم یکی از این دو بزرگوار نیز انصراف دهند اما من فقط زورم به خودم رسید و به حرف عزیزان عمل کردیم و امیدواریم فرد اصلح انتخاب شود.

مشارکت مردم در انتخابات نشان می‌دهد که حکومت مردم سالاری است

آنگونه که ایلنا روایت کرده، مصطفی کواکبیان نماینده ادوار مجلس و دبیرکل حزب مردمسالاری امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رای خود را در صندوق انداخت.

کواکبیان سپس در جمع خبرنگاران بیان کرد: از نطر بنده روند انتخابات خوب است. ان‌شاءالله تا زمان شمارش آرا و اعلام نتایج نیز همین روند خوب و حقوقی طی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: پیش بینی بنده این است که امروز مشارکت گسترده‌ای حداقل نسبت به انتخابات گذشته مجلس و ریاست جمهوری رقم بخورد. در این انتخابات خیلی مشارکت بهتر است.

نماینده ادوار مجلس در ادامه تصریح کرد: امیدواریم مشارکت به حدی برسد که انتخابات دیگر به مرحله دوم نیز نرسد. مشارکت مردم در انتخابات نشان می‌دهد که حکومت مردم سالاری است و ملت سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. اگر مردم کنار بروند انتخابات معنایی ندارد.

ره‌پیک: آمار مشارکت در انتخابات خوب است

از سوی دیگر، به روایت ایسنا، سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم مقام دبیر شورای نگهبان صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ پس از مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مهمی است، تصریح کرد: رئیس جمهور در کشور ما اختیارات قابل توجهی دارد و حتماً انتخاب رئیس جمهور و کسی که خصوصیات لازم را برای اداره کشور داشته باشد و از این اختیارات قانونی برای منافع کشور استفاده کند، حتماً کار مهم و ضروری است.

وی گفت: بنابراین امروز که روز انتخاب رئیس جمهور است، روز بسیار مهمی است؛ ان‌شاءالله که همه ملت شریف ایران در این انتخابات شرکت کنند و نقش خود را برای تعیین سرنوشت و اداره کشور ایفا کنند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا هم مشارکت خوب که موجب عزت کشور می‌شود، ایجاد شود و همچنین فرد اصلح انتخاب شود که هر دو بر اساس فرمایشات رهبری مهم هستند؛ این کار قابل انجام است و مردم می‌توانند آن را انجام دهند.

ره‌پیک گفت: آمار تعداد کسانی که از صبح در انتخابات شرکت کردند آمار خوبیست و امیدواریم که تا پایان وقت مردم با انگیزه و با نشاط در این انتخابات شرکت کنند؛ رسانه‌ها و اصحاب رسانه در این امر نقش دارند و ان‌شاءالله نقش خود را ایفا کنند و در ایجاد نشاط، انگیزه، دعوت و تبلیغ موفق باشند.

 

نظرشما