کد خبر: ۱۱۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران علاوه بر حضور خبرنگاران خارجی برای پوشش مستقیم آن، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

بازتاب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های جهان

به گزارش آرانیوز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ساعت هشت صبح امروز (جمعه) به صورت رسمی آغاز شد و در این دوره از رقابت‌ها سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان رقابت دارند. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز نامزد این دوره از انتخابات بودند که دیروز در جهت حمایت از جبهه انقلاب از ادامه رقابت‌ها انصراف دادند.

وزارت کشور اعلام کرد: انتخابات امروز با چهار نامزد و در ۵۸ هزار و ۶۴۰ هزار شعب داخل و ۳۴۴ هزار شعبه خارج از کشور برگزار می‌شود. به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی خود در انتخابات امروز شرکت کنند. 

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش در جریان سقوط بالگرد، زودهنگام برگزار می‌شود.

در همین حال بسیاری از رسانه‌های جهان آغاز و برگزاری انتخابات زودهنگام در ایران را پوشش دادند.

خبرگزاری المیادین با انتشار تصویری از رهبر انقلاب به پوشش مستقیم روند چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران پرداخت. خبرنگاران المیادین نیز با حضور در استان های مختلف ایران به پوشش زنده انتخابات از این شبکه تلویزیونی لبنان پرداختند.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در المیادین

خبرنگاران المیادین در ایران و پوشش زنده انتخابات از این شبکه تلویزیونی لبنان

خبرگزاری المنار لبنان نیز آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تیتر یک خود قرار داد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در المنار

پایگاه النشره  لبنان نوشت:  رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج در این کشور، با رای دادن اتباع ایران در نیوزیلند آغاز شد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در النشره

خبرگزاری رسمی عراق (واع) اخبار آغاز انتخابات در ایران را از همان ساعات ابتدایی پوشش داد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در واع

العین امارات در نخستین ساعت آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران به پوشش اخبار آن پرداخت و ویدئوی رای دادن آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم ایران در دقایق آغازین رای گیری را منتشر کرد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در العین

الحدث عربستان ضمن انتشار خبر آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران جمله‌ای از بیانات آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر ایران (دام ظله) را نوشت: بهترین نامزد کسی است که از صمیم قلب به مبانی انقلاب و نظام ایمان داشته باشد و به ایران اجازه دهد که بدون اتکا به کشور‌های خارجی پیشرفت کند.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در الحدث

تایمز اسرائیل با تیتر آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران با تنها نامزد اصلاح طلب به پوشش خبر انتخابات ایران پرداخت.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در تایمز اسرائیل

العربیه انگلیسی خبر آغاز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران را در همان لحظات اولیه منتشر کرد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در العربیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سابق و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد، انتخابات زودهنگام در ایران را پوشش داد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در آناتولی

خبرگزاری الجزیره با تیتر ایرانی‌ها به دنبال انتخاب جایگزین برای رئیس جمهور رئیسی، پای صندوق‌های رای رفتند، به پوشش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران پرداخت.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در الجزیره

خبرگزاری سی ان بی سی آمریکا با تیتر« آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران در سایه تنش‌های منطقه‌ای» خبر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را منتشر کرد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران درسی ان بی سی

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به شهادت سید ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط بالگرد انتخابات زود هنگام ایران را پوشش داد و تصویری از صف مردم برای رای دادن در حرم عبدالعظیم حسنی (ره) را که محل دفن شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارچه کشورمان نیز هست، منتشر کرد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با اشاره به حضور رهبر انقلاب در دقایق نخستین آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران، به پوشش این رویداد بزرگ در ایران پرداخت.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ای پی

شبکه ویون هند نیز آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران را در فهرست اخبار مهم خود قرار داد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ویون هند

خبرنگار شبکه العربی قطر برای پوشش اخبار انتخابات ایران در مقابل مسجد امام حسن مجتبی در مشیریه قرار دارد. محلی که سعید جلیلی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهد رای خود را به صندوق بیاندازد.

بازتاب آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران

 

نظرشما