کد خبر: ۱۱۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستا ن از ثبت یک رکورد جدید در خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: میزان خرید گندم از یک میلیون و ۵۰ هزار تن فراتر رفت.
خرید گندم در گلستان از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گذشت

روح الله مهری در گفت‌وگو با آرانیوز  در گرگان بیان کرد: کار خرید تضمینی محصول گندم در استان هنوز ادامه دارد و 19 مرکز در سطح 9 شهرستان همچنان فعال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه برداشت و خرید محصول گندم در روزهای پایانی قرار دارد، گفت: با خرید بیش از یک میلیون و 50 هزار تن گندم، رکورد جدیدی در زمینه خرید تضمینی این محصول در استان به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: بارش‌های مناسب  در فصل زراعی اخیر و تأمین به‌موقع نهاده‌ها در کنار مدیریت مطلوب مزارع، سبب شد تا ما امسال شاهد افزایش دو برابری تولید و خرید تضمینی گندم باشیم.

مهری با اشاره به پیگیری برای پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: مرحله نخست پرداخت پول گندم به کشاورزان استان با واریز 8 هزار و 200 میلیارد تومان به حساب آنان انجام شد و پیگیری‌ها برای واریز بقیه پول گندم ادامه دارد.

به گزارش آرانیوز، در فصل زراعی گذشته بیش از 360 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که براساس پیش بینی جهادکشاورزی استان برآورد می‌شود بیش از یک میلیون و 100 هزار تن محصول در استان تولید شود.

 

 
نظرشما
آخرین اخبار