کد خبر: ۱۱۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
خبرویژه/آرانيوز حوزه انرژی /اختصاصی/
بعد از انتخاب پزشکیان نهمين رئیس جمهور ایران وبا پیشنهاد جمعی از‌ کارشناسان متخصصان صنعت نفت ایران/ وزیر نفت از دیار نفت/ اقتدار نفت با مقتدایی/ فرزند خوزستان برای احیا صنعت نفت ایران در یک قدمی وزارت نفت در دولت چهاردهم/‌مقتدایی از بدنه ی صنعت نفت / مقتدایی با کارنامه‌ای غول‌آسا/ نفتی ها منتظر انتصاب بزرگ و تحولات عظیم در توسعه صنعت نفت باشند/

( شاه کلید وزارت نفت در دستان متخصص صنعت نفت) مردان بزرگ سزاوار میادین بزرگ هستند

 

عبدالحسین مقتدایی محبوب ترین استاندار خوزستان و هرمزگان درآستانه سکانداری وزارت نفت /دیدار های ونشست‌ های ، مذاکره فشرده در قلب پایتخت با حضور مقتدایی ادامه دارد.

فرزند نفت  از استان نفت خیز خوزستان  در یک  قدمی وزارت نفت دولت چهاردهم

عبدالحسن مقتدایی محبوب ترین استاندار خوزستان و هرمزگان  در آستانه سکانداری وزارت نفت است و خبرهای از مذاکره امیدبخش در این خصوص به گوش می‌رسد 

عبدالحسن مقتدایی استاندار محبوب خوزستان و هرمزگان که مردم استان خوزستان علاقه عجیبی به وی  دارند، سابقه چند دوره نمایندگی مجلس از سوی مردم آبادان را دارد و با این روزمه کاری یکی از افراد باتجربه جریان اصلاحات است.

مقتدایی از بدنه صنعت نفت است و در استانی رشد و تعالی یافته است که زادگاه و مهد فعالیت های صنعت نفت  پ گاز و پتروشیمی  در کشور است و از هر نظر زندگیش با صنعت نفت عجین شده به همین دلیل جمعی از مدیران باتجربه حوزه نفت  او را  یه عنوان جدی ترین  با  کفایت ترین فرد برای به دست گرفتن سکان هدایت وزارت نفت  معرفی و پیشنهاد داده اند 

کارشناسان و متخصصان صنعت نفت از سراسر کشور از جنوب تا شمال نیز از خبر تصدی وزارت نفت از سوی مقتدایی استقبال کرده اند و این انتصاب را به فال نیک گرفته اند که می تواند باعث توسعه صنعت نفت در کشور و توجه ویژه به معیشت کارکنان نیز شود.

مقتدایی در هر جایی که مسئولیت دولتی داشته دست به کارهای بزرگی زده است به همین دلیل اکنون مردم خوزستان لحظه شماری می کنند که مقتدایی مجددا سکان استانداری خوزستان را به دست بگیرد ولی مسعود پزشکیان ظاهرا این بار او را برای جایی استراتژیک در نظر خواهد گرفت 

مقتدایی فعالیت خود را از پالایشگاه نفت آبادان آغاز کرد و در خلال جنگ ایران و عراق جانشین رئیس پالایشگاه آبادان بود. وی در ادوار سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده آبادان، از استان خوزستان در مجلس حضور داشت و از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود.

مقتدایی در دولت سید محمد خاتمی، در فاصله سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ استاندار خوزستان بود و از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ نیز به‌عنوان استاندار هرمزگان فعالیت می‌کرد. او در دولت‌های نهم و دهم، هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشت و به‌عنوان مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران به فعالیت خود ادامه داد. وی در دولت یازدهم، برای کمتر از ۳ سال، برای بار دوم، استانداری خوزستان را برعهده داشت.

 

عبدالحسن مقتدایی (زاده ۱۷ مهر ۱۳۳۴ آبادان) سیاستمدار، مدرس دانشگاه و مدیر اجرایی ایرانی است،که هم‌اکنون به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز فعالیت می‌کند.وی سابقه دو دوره استانداری خوزستان و استانداری هرمزگان، همچنین دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه اجرایی خود دارا می‌باشد.

عبدالحسن مقتدایی تاکنون مسئولیت‌های زیر را بر عهده داشته‌است:
رئیس حراست پالایشگاه آبادان
رئیس ستاد مرکزی پالایشگاه آبادان
عضویت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
رئیس بندر صادراتی ماهشهر
مشاور مدیرعامل شرکت کالای نفت
مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران
عضو هیئت مدیره انجمن علوم ایمنی ایران
مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
دو دوره عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران
رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز
استاندار خوزستان
استاندار هرمزگان

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار