کد خبر: ۱۱۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بررسی مشکلات خانواده زندانیان در شهرستان‌های جنوبی استان ، دستور آزادی ۲ نفر از زندانیان واجد شرایط را صادر کرد.
آزادی ۲ زندانی با دستور مستقیم رئیس کل دادگستری بوشهر

به گزارش آرانیوز از عسلویه، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در ادامه سرکشی از خانواده زندانیان در شهرستان عسلویه وضعیت خانواده 4 زندانی را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یکی از  برنامه‌های مهم دستگاه قضا را رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند دانست و اظهار داشت: در این راستا سرکشی همه مسئولان دادگاه‌ها در شهرستان‌های مختلف از خانواده زندانیان نیازمند مورد توجه قرار دارد.

وی کمک معیشتی و مالی به خانواده‌های نیازمند زندانی را یکی از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: ارائه بسته‌های معیشتی، مواد غذایی، تجهیزات خانگی به ویژه خنک‌کننده و وسایل سرمایشی به خانواده‌های نیازمند و مددجو در دستور کار قرار دارد و در این راستا از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

مهرانگیز با اشاره به درخواست‌های قضایی خانواده زندانی سرکشی شده در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر گفت: پس از بررسی و رسیدگی به پرونده قضایی آنان، دستور آزادی 2 زندانی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر حبس‌زدایی و استفاده از ارفاقات قانونی در آزادی زندانیان را از اولویت برنامه‌های دستگاه قضایی استان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا در سه ماه نخست امسال بیش از 70 زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان آزاد شده‌اند.

وی استفاده از پابند الکترونیکی برای آزادی زندانیان و قرار گرفتن در کنار خانواده را از دیگر سیاست‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال 110 زندانی با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند.

در سرکشی رئیس کل دادگستری استان بوشهر از 4 خانواده زندانی شهرستان عسلویه رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری، مدیر کل زندان‌های استان بوشهر، رئیس دادگستری و دادستان عسلویه حضور داشتند که ضمن کمک‌های معیشتی و نقدی مطالبات آنان مورد رسیدگی قرار گرفت.

 
نظرشما
آخرین اخبار