کد خبر: ۱۱۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کامالا هریس توانست رأی دمکرات ها را کسب کند و در مدت باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد نهایی دمکرات ها به میدان رقابت انتخاباتی با ترامپ پای بگذارد.

کامالا هریس انتخابی مصلحتی یا تمام عیار؟!

مصطفی مطهری:کامالا هریس توانست رأی دمکرات ها را کسب کند و در مدت باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد نهایی دمکرات ها به میدان رقابت انتخاباتی با ترامپ پای بگذارد.
به گزارش آرانیوز  واقعیت امر این است برای هریس و دمکرات ها این اول راه است و از این پس چالش هایی بس دشوار در حوزه اقناع سازی عمومی در جریان رقابت انتخاباتی آغاز خواهد شد.
قابل ذکر است که دمکرات ها با هریس در شرایطی پا به رقابت انتخابات می گذارند که پیش از این با بایدن در رقابت با ترامپ به بن بست خورده بودند و به زعم عمده کارشناسان در این عرصه زنگ خطر شکست را واضح تر از همیشه به گوش می شنیدند. این چالش با آمدن هریس نیز به حوزه مربوطه هنوز پا برجا بوده و شنیده می شود. اگرچه از شدت آن کاسته شده است اما با این حال هنوز به قوت خود باقی ست و بلاشک آنها باید برای این موضوع راه حلی داشته باشند وگرنه شکستشان محتمل است. از این رو باید گفت که صرف کناره گیری بایدن و انتخاب هریس به خودی خود نمی تواند برای آنها راهگشا باشد و معجزه ای خلق کند.
از سوی دیگر نیز باید تاکید کرد که آنچه نقطه قوت هریس به شمار می رود به همان میزان و حتی در شعاع شدت بیشتری نقطه ضعف هریس و به تبع آن دمکرات ها به شمار می آید. به عبارت بهتر مسائلی چون جنسیت، زنان، رنگین پوستان و مهاجران به همان اندازه که جامعه هدف دمکرات ها با ویترین هریس هستند به همان میزان چالش آنهاست، این موضوعی ست که عمده دمکرات ها نیز بدان واقف بوده و از آن آگاهی کامل دارند. با این حال و با توجه به شناخت از شرایط و با عنایت و امید به اثرگذاری فرضی بر شرایط رای دهندگان، به نظر می رسد شرایط تحمیلی از وضعیت موجود عاملی مهم در انتخاب هریس و پیشی گرفتن او از سایر رقبا بوده است وگرنه هریس نمی توانست به راحتی مورد اجماع اکثریت دمکرات ها قرار بگیرد.
نکته پایانی اینکه باید دید که دمکرات ها برای چالش ها چه برنامه ای دارند و نقش هریس به عنوان یک ناجی در رقابت با ترامپ در زمینه جلب آرا تا چه میزانی می تواند کارساز باشد و موفقیت را حاصل سازد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار