کد خبر: ۱۱۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
آناتولی آنتونوف در خصوص ارائه کمک‌های مالی گسترده از سوی آمریکا به اوکراین گفت: واشنگتن در حالی پول‌های خود را برای کی‌یف هدر می دهد که بدهی ملی ایالات متحده به ۳۵ تریلیون دلار می‌رسد.

کنایه روسیه به آمریکا: پول‌های خود را در اوکراین هدر می‌دهی

به گزارش آرانیوز سفیر روسیه در واشنگتن با اشاره به ثبت رکورد بدهی ملی ۳۵ تریلیون دلاری آمریکا و تداوم حمایت آن از اوکراین، گفت که چنین پشتیبانی‌هایی وضعیت را در میدان جنگ تغییر نمی‌دهد و ایالات‌متحده پول های خود را به آتش می‌کشد و هدر می‌دهد.

وی افزود: «فقط تصور کنید پولی که بر سر رژیم نئونازی و تروریستی کی‌یف ریخته می‌شود، اگر صرف اهداف صلح آمیز می شد، چقدر می توانست مفید باشد».

به گفته ارتش اوکراین؛ نیروهای این کشور موج تازه‌ای از حملات را علیه زیرساخت‌های برق در منطقه کورسک در جنوب روسیه آغاز کرده‌اند.

این مقام روس سپس با اشاره به اعلام جدید واشنگتن مبنی بر کمک جدید ۱.۷ میلیارد دلاری به اوکراین ادامه داد: واشنگتن مبالغ هنگفتی از بودجه خود را در شعله های جنگ اوکراین آتش می زند. مشخص است که محافل حاکم ایالات متحده قصد صلح ندارند. آنها کاملا در گذشته گیر کرده اند و بین مفهوم مرزهای ۱۹۹۱ اوکراین که وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت و امید بی حاصل برای تحمیل شکست استراتژیک روسیه گیر کرده اند.

آنتونوف تاکید کرد: «تامین تسلیحات کی‌یف نمی‌تواند وضعیت را در میدان نبرد تغییر دهد و تنها منجر به طولانی شدن جنگ و تلفات بیشتر غیرنظامیان می‌شود. اما سودجویانی که از این وضعیت بهره می برند و منافع خود را بالاتر از منافع کشورها و مردم قرار داده اند، اهمیتی به این موضوع نمی دهند».

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که بدهی ناخالص ملی تا تاریخ ۲۹ ژوئیه (۸ مرداد) به رکورد ۳۵ تریلیون دلار رسیده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کمک امنیتی بیشتر به اوکراین به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار از جمله ۲۰۰ میلیون دلار از محل اختیارات ریاست جمهوری خبر داد.

 

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار