کد خبر: ۱۱۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
عبور تاریخی مقتدایی از پاستور
شمارش معکوس برای استاندار جدید خوزستان در آستانه صدور حکم/ موج شادمانی مردم خوزستان از بازگشت سه باره مقتدایی به عمارت فلسطین/ رضایت نمایندگان مجالس خبرگان و شورای اسلامی از انتصاب مقتدایی/ مقتدایی نماد وفاق ملی در خوزستان/ اصرار پزشکیان بر انتصاب مقتدایی در خوزستان آن هم با اختیارات ویژه/ منبع موثق از پاستور /عبدالحسن مقتدایی در آستانه صدور حکم به عنوان استاندار خوزستان در هیأت دولت قرار گرفته است و این خبر موج شادمانی را در بین مردم استان راه انداخته‌اند چرا که آنها خاطرات خوشی از حضور وی در عمارت فلسطین دارند.

سنگ تمام پاستور برای خوزستانی‌ها/اعتماد کامل پزشکیان رئیس جمهور به مقتدایی/ اعتماد مردم ولایتمدار خوزستان به مقتدایی و انتظارات مردم

به گزارش خبرنگار آرا نیوز، عبدالحسن مقتدایی استاندار محبوب خوزستان و هرمزگان که مردم استان خوزستان علاقه عجیبی به وی  دارند، سابقه چند دوره نمایندگی مجلس از سوی مردم آبادان را دارد و با این روزمه کاری یکی از افراد باتجربه جریان اصلاحات است.

اکنون بر اساس اخبار موثقی که از راهروهای ساختمان پاستور به بیرون درز پیدا کرده، اجماع عجیبی برای سپردن استانداری خوزستان به مقتدایی ایجاد شده و پزشکیان اصرار جدی بر حضور مقتدایی در این پست دارد چرا که از میزان محبوبیت وی نزد مردم خوزستان آگاه است.

مقتدایی که ثابت کرده در استانداری خوزستان می‌تواند دست به کارهای بزرگی به سود مردم بزند و باعث رضایت‌مندی خوزستان ها شود این بار هم با اختیارات ویژه از سوی شخص مسعود پزشکیان راهی عمارت خیابان فلسطین می‌شود تا بتواند از عقب ماندگی‌های خوزستان در مقایسه‌ با سایر استان‌ها بکاهد.

مقتدایی در هر جایی که مسئولیت دولتی داشته دست به کارهای بزرگی زده است به همین دلیل اکنون مردم خوزستان لحظه شماری می کنند که مقتدایی مجددا سکان استانداری خوزستان را به دست بگیرد این در حالی است که نمایندگان مردم خوزستان در مجالس خبرگان و شورای اسلامی نیز بر حضور مقتدایی در این سمت اجماع نظر و رضایت دارند.

اگر وفاق ملی را محورترین شعار مسعود پزشکیان برای دولت چهاردهم بدانیم قطعا حضور مقتدایی در استان خوزستان زمینه ساز وفاق ملی در استراتژیک ترین استان کشور و پایتخت اقتصاد و انرژی ایران اسلامی خواهد بود.


عبدالحسن مقتدایی (زاده ۱۷ مهر ۱۳۳۴ آبادان) سیاستمدار، مدرس دانشگاه و مدیر اجرایی ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز فعالیت می‌کند. وی سابقه دو دوره استانداری خوزستان و استانداری هرمزگان، همچنین دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه اجرایی خود دارا می‌باشد.

مقتدایی فعالیت خود را از پالایشگاه نفت آبادان آغاز کرد و در خلال جنگ ایران و عراق جانشین رئیس پالایشگاه آبادان بود. وی در ادوار سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده آبادان، از استان خوزستان در مجلس حضور داشت و از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود.

مقتدایی در دولت سید محمد خاتمی، در فاصله سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ استاندار خوزستان بود و از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ نیز به‌عنوان استاندار هرمزگان فعالیت می‌کرد. او در دولت‌های نهم و دهم، هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشت و به‌عنوان مشاور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران به فعالیت خود ادامه داد. وی در دولت یازدهم، برای کمتر از ۳ سال، برای بار دوم، استانداری خوزستان را برعهده داشت

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار