کد خبر: ۱۱۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری گفت: ۴۴۰ پروانه ساخت با مساحت ۱۴۵ هزار و ۸۸۷ مترمربع در محدوده بافت فرسوده مناطق چهارگانه ساری صادرشده است.

صدور ۴۴۰ پروانه ساختمانی در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ساری

به گزارش آرانیوز از مازندران، جابر ملکی اظهار داشت: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و موضوع بازآفرینی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی محلی کشور بوده که شهرداری ساری با توجه به قدمت دیرینه و سابقه تاریخی و دارا بودن بیش از ۱۰۱۷ هکتار محدوده بازآفرینی شهری در راستای تصمیمات متخذه سیاست‌های اجرائی دولت در بالابردن کیفیت زندگی شهری و توسعه همه‌جانبه، اقدام به برنامه‌ریزی هدفمند کرده است.

وی افزود: در صدر این برنامه‌ها، اجرای سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری جهت مردمی سازی و نوسازی مسکن، حدود بیش از ۴۴۰ پروانه ساختمانی با مساحت بیش از ۱۴۵ هزار و ۸۸۷ مترمربع و بالغ‌بر ۲۲۰ هزار میلیارد ریال تخفیف‌های اعمال‌شده در هزینه عوارض صدور پروانه در مناطق چهارگانه شهرداری ساری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری با بیان اقدامات پیش رو و ظرفیت‌های ایجادشده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت آن‌ها در تحقق بازآفرینی شهری، گفت: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی در نظر گرفته‌شده است.

ملکی گفت: شهرداری در این خصوص از تمامی توان خود استفاده کرده که زمان صدور پروانه را به حداقل برساند. حتی در این میان قسمتی از مسیر را متقاضیان به‌صورت غیرحضوری و با مراجعه مستقیم انجام می‌دهند.

وی به سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی نوسازی محله‌ای در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری غیر بافت تاریخی) مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری اشاره کرد و گفت: مالکان این مناطق می‌توانند بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در راستای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شهرداری ساری از مشوقات این طرح بهره‌مند شوند.

ملکی افزود: در این بسته اعطای تراکم تشویقی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، امکان دریافت پروانه برای قطعات مسکونی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع که امکان تجمیع نداشته باشند؛ فراهم‌شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار