کد خبر: ۱۱۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
پزشکیان گفت: امیدوارم در سفر به سازمان ملل بتوانیم صدای مردم باشیم و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ما است را به گوش جهانیان برسانیم.

‌می‌خواهیم باور خود، یعنی حق‌طلبی و عدالت را به گوش جهانیان برسانیم

به گزارش آرانیوز مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان  قبل از سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در پاویون فرودگاه مهرآباد تهران اظهار کرد: امیدوارم در این سفر بتوانیم صدای مردم باشیم و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ما است را بتوانیم به گوش کسانی که در آن جا حاضر هستند برسانیم.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد دستاورد مهم بشریت است و جایگاهی است که همه روسای جمهور کشورهای دنیا حاضر می‌شوند و حضور این‌ها بیشتر برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی و حل اختلافات و مشکلاتی که در کره خاکی ما اتفاق می‌افتد، است.

پزشکیان افزود: سازمان ملل جایگاهی است که اگر وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهد نباید کشوری وجود داشته  باشد که به دلیل قدرت و تکنولوژی و علمی که دارد بقیه کشورها را بمباران کند و مردان و زنان و کودکان و بیمارستا ن‌ها را بی‌هدف به خاک خون بکشد.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: در حقیقت هر کاری که جنایت باشد را به راحتی انجام می‌دهند و به ظاهر کشور‌هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند از آنها حمایت می‌کنند، در حالی که واقعیت غیر از این است.

پزشکیان گفت: کاری که صهیونیست‌ها می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان دارند فارغ از آن که در چه دینی هستند جریحه‌دار می‌کند. سازمان ملل جایگاهی است که می‌توان این موضوعات را مطرح کرد.

وی تصریح کرد: طبیعتا می‌توان با روسای کشور‌های مختلف جلساتی داشته باشیم و در رابطه با همان چارچوب‌ها گفتگو کنیم. می‌توانیم با ایرانی‌هایی که در آن جا هستند صحبت کنیم و نگاهمان را یکی کنیم و آن جوی را که علیه ایران ایجاد کردند را خنثی کنیم چون واقعیت صحبت‌های آنها نیست و ایران ما امن‌تر و آزاد‌تر از آن است که آنها از ما نشان داده‌اند البته این حرف به معنی بی‌اشکال بودن ما نیست، اما اصل و نگاه ما بر اساس حق و عدالت است. 

رئیس جمهور گفت: باید کمک کنیم که کشوری آزاد را درست کنیم و امیدواریم در این فرصت هم با ایرانیان صحیت کنیم و هم با رسانه‌هایی که هستنتد نگاهمان را عرضه کنیم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: می‌توانیم در این سفر با سایر روسای جمهور گفتگو کنیم و درباره راه‌حل‌ها درباره صلح، امنیت، اقتصاد و کار‌هایی که می‌توانیم داشته باشیم گفتگو مکنیم و اگر بتوانیم به درستی رسالت خود را انجام دهیم دستاورد خوبی خواهیم داشت.

وی گفت: خبردار شدیم که در طبس یکی از معادن ذغال سنگ منفجر شده و تعدادی از عزیزان جان خود را از دست داده‌اند و از همین جا خدمت خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم. 

پزشکیان افزود: با وزیران کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم. با تمام تلاش پیگیر مشکلات این عزیزان هستیم و با صحبتی که با وزیر صمت داشتیم عنوان کردیم این اتفاقات باید درسی باشد که از این به بعد در هیچ‌کدام از معادن ما شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و تصور می‌کنم که می‌توانیم پیشگیری کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: من تصور می‌کنم که می‌توانیم پیشگیری کنیم و استاندارد در معادن ما باید در حدی باشد که برای عزیزان ما خطری پیش نیاید و خدمت خانواده جانباختگان تسلیت می‌گویم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار