کد خبر: ۱۱۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات حوزه جوانان استان ۲۲۵درصد رشد داشته است.
رشد ۲۲۵درصدی اعتبارات حوزه جوانان در خراسان شمالی

به گزارش آرانیوز از بجنورد، غلامحسین شاکری امروز در ستاد ساماندهی جوانان خراسان شمالی  با بیان اینکه 40 سمن فعال در استان فعالیت می‌کنند که مدیریت 40 درصد آن‌ها توسط بانوان است، اظهار داشت: در حوزه جوانان استان خراسان شمالی افزایش اعتبار حوزه جوانان از مبلغ 2 میلیارد تومان به 4 میلیارد و 500 میلیون تومان و با افزایش 225 درصدی در دولت سیزدهم همراه بوده است.

وی افزود: اختصاص 3 میلیارد و 150 میلیون تومان تسهیلات ویژه جوانان روستا، اختصاص مبلغ 26 هزار و 265 میلیارد و 730 میلیون ریال تسهیلات ازدواج جوانان، صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از 3 مرکز به 19 مرکز با افزایش 663 درصدی بخشی از عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: همچنین صدور 4 مرکز همسان گزینی در شهرستان بجنورد، برگزاری 146 کارگاه آموزشی قبل از ازدواج،  برگزاری دوره‌های ملی دانش‌افزایی، برگزاری دوره تربیت راهنمای خانواده، برگزاری جشن وصال در تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان،  به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود جهت اجرای برنامه‌های شاد و ترویج فرهنگ ازدواج و همکاری با ادارات کل ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها از دیگر اقدامات است.

استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: اعطای تسهیلات و اقدامات فرهنگی از راهکار ترویج فرهنگ ازدواج است لذا دستگاه‌های متولی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

محمدرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه بهتر شدن وضعیت جوانان در اولویت قرار گیرد، بر ارائه راهکارهای لازم تاکید کرد و افزود: هر چند که در این مسیر ماموریت اداره کل ورزش و جوانان با سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است.

وی توجه به حوزه‌های جوانی جمعیت، اعطای تسهیلات، در اختیار قرار دادن  امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی به جوانان را به عنوان اقدامات مهم تلقی کرد و گفت: با انجام مطالعات مختلف اجتماعی و جامعه‌شناسی باید به موضوعات حوزه جوانان باید به صورت عمقی و ریشه‌ای ورود پیدا کنیم.

استاندار کرد: تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی استان برای حوزه جوانان به صورت هدفمند در قالب یک ماموریت ضروری است. از اهمیت مشاوره نباید غفلت کرد، چون موضوع آموزش مهارت‌های زندگی را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد و همین امر در کاهش طلاق بسیار کمک می‌کند.

 
نظرشما
آخرین اخبار