کد خبر: ۱۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفته است: آنچه از بیانات رهبر معظم انقلاب بر می‌آید این است که مشارکت مردم در صحنه انتخابات کلید حل مشکلات است.

حکایت تقدیر چهار ساله خانه ملت در دستان یک انتخابات دیگر

به گزارش آرانیوز زمان زیادی تا از نو نوشتن سرنوشت باقی نمانده روزی که می‌تواند باقی روز‌ها و سرنوشت حدود ۹۰ میلیون نفر را تعیین کند؛ از یازدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۲ صحبت می‌کنیم. یعنی انتخاباتی که قرار است تقدیر چهار ساله خانه ملت را رقم بزند.

همان انتخاباتی که بار‌ها و بار‌ها یعنی از همان ابتدای سال مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تاکید داشتند. به نحوی که مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در این باره گفته است: اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، در نگاه  رهبر انقلاب سابقه‌ای طولانی دارد. از جمله، زمانی که میزان مشارکت ۳۰ میلیونی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ به اطلاع معظم‌له رسید، ایشان سجده شکر به‌جا آوردند.

اما سوال ساده این است که اهمیت شرکت در انتخابات چیست؟

در این باره  شاید بتوان دو محور اصلی را مد نظر قرار داد؛ ابتدا مساله اهمیت مشارکت از منظر درونی کشور و دوم از منظر بیرونی کشور.

درباره مساله درون کشور شاید بتوان مهمترین مساله را تشکیل مجلسی قوی دانست که نمایندگان آن با رای بالای مردمی وارد خانه ملت شدند. موضوعی که هفته قبل نیز مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده و در این باره فرمودند: برطرف کردن مشکلات نیازمند مشارکت قوی و تشکیل مجلسی قوی است؛ و نکته دوم هم اینکه مردم اگر خود را سهیم در تصمیمات مهم کشوری بدانند تعلق خاطرشان به نظام افزایش خواهد داشت.

علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در این باره گفته است: آنچه از بیانات رهبر معظم انقلاب بر می‌آید این است که مشارکت مردم در صحنه انتخابات کلید حل مشکلات مردم است؛ به بیانی دیگر زمانی که مردم در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند دو اتفاق رخ می‌دهد؛ ابتدا اینکه اتحاد و انسجام ملی به خوبی نشان داده می‌شود و دوم اینکه آن افرادی که به پشتوانه رای مردم منتخب می‌شوند با پشتوانه قوی تری وارد صحنه اداره کشور سیاست گذاری و یا اجرای سیاست‌ها در کشور می‌شوند.

این فعال اصولگرا بیان کرد: از بیانات رهبر انقلاب می‌شود این نتیجه را گرفت که ایشان یکی از راه حل‌های کلیدی حل مشکلات کشور را حضور در صحنه انتخابات می‌دانند، از دید عالی‌ترین مقام کشور و از دید رهبر عالی کشور این موضوع برداشت می‌شود.

مشارکتی که اگر کاهشی شود فشار دشمن افزایش خواهد داشت 

و اما نکته بعدی در زمینه اهمیت مشارکت از منظر بین المللی است که رهبر معظم انقلاب به آن نیز اشاره کرده و در این باره فرمودند: «مهم‌ترین نکته این است که انتخابات نشان‌دهنده‌ی حضور مردم در صحنه است. «حضور مردم در صحنه» یعنی چه؟ یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه‌ی مردمی دارد. این، در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد؛ یعنی هیچ چیزی، هیچ ابزار قدرتی به اندازه‌ی حضور مردم، قدرت‌افزا برای کشور نیست.  اگر ما کاهش حضور مردم را داشته باشیم، از آن طرف افزایش فشار‌های دشمن را خواهیم داشت؛ یعنی این‌ها با همدیگر به معنای واقعی کلمه یک نسبت معکوسی دارند.»

حکایت تقدیر ۴ ساله خانه ملت در دستان یک انتخابات دیگر

خجسته پور در این باره گفته است: ایران اکنون در موقعیت خاصی از محور مقاومت قرار گرفته است. آمریکا، اسرائیل و یارانش مدام در حال توطئه وضربه زدن به ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران هستند و یکی از ریشه‌های ثابت و محکم انقلاب اسلامی ایران حضور مردم در صحنه است؛ بنابراین دشمنی که می‌خواهد برنامه ریزی کند برای زدن و قطع کردند ریشه انقلاب لاجرم به سوی مایوس کردن مردم برای حضور در انتخابات خواهد رفت.

وی تاکید کرد: وقتی فضای پیرامونی ایران ملتهب‌تر از همیشه می‌شود و دسیسه‌های دشمن پر و پیمان‌تر از همیشه می‌شود قاعدتا در درون ایران باید این پیام به دنیا مخابره شود که مردم در صحنه حمایت از کشور و نظام حاضرند و این صحنه نیز جایی نیست جز حضور و مشارکت در انتخابات البته مقام معظم رهبری مشارکت در انتخابات صرفا وظیفه مردم نمی‌دانند بلکه چندین بار ابزاری را هم برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات بیان کردند؛ و در پایان باید گفت این روز‌ها که دشمن با تمام توان جلو آمده است و از هر حربه‌ای برای توقف جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند محکمترین پاسخ همان تو دهنی است که همواره باعث عقب نشینی این دشمن شده است؛ یعنی حضور همه جانبه پای نظامی که خود بنیان گذار آن بودند و یکی از جلوه این ایستادگی نیز انتخابات است. انتخاباتی که حالا نیاز به یک «یاعلی» دیگر از سوی مردم دارد.

 
نظرشما
آخرین اخبار