کد خبر: ۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
همدان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بر لزوم کشت گونه های بومی و مقاوم به کم آبی در استان تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:فرزاد تیموری دوشنبه در نشست هماهنگی پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی که در استانداری همدان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پویش نهالکاری و بذرکاری، گفت: باید از ظرفیت و جلب مشارکت مردم در اجرای این پویش ملی برای سر سبزی میهمن اسلامی استفاده شود.

وی بر لزوم کشت گونه‌های بومی و مقاوم به کم آبی در استان همدان تاکید کرد و گفت: برای اثرگذاری مطلوب این پویش باید طوری برنامه ریزی شود که اجرای این پویش مکان محور صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالت همگانی است و چنین پویش‌هایی نشان از همراهی همه مردم و مسئولین برای حفظ منابع طبیعی دارد.

تیموری ادامه داد: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تأثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز خواهد داشت.

این مسئول، دستگاه‌هایی چون آموزش و پرورش و بسیج سازندگی را از جمله دستگاه‌های اثرگذار در این عرصه دانست و تصریح کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که در اجرای این پویش از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط استفاده و شاهد همراهی خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در این عرصه باشیم.

کاشت یک میلیون و ۲۳۶ هزار اصله نهال در استان همدان

در ادامه این نشست، اسفندیار خزایی نیز با بیان اینکه جنگل کاری راهکاری علمی برای کاهش اثرات تغییر اقلیم در مناطق خشک و نیمه خشک است، اظهار کرد: هدفگذاری ما کاشت یک میلیون و ۲۳۶ هزار اصله نهال صنوبر، قلمه صنوبر و نهال‌های جنگلی و فضای سبزی در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۲۹ هکتار با بذر گونه‌ای ارژن، بادامک، بنه و بلوط و ۲۵ هکتار نهالکاری در سطح استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این پویش ملی اقدامی مهم در نهادینه شدن نقش مشارکت اقشار مختلف مردم در توسعه فضای سبز و حفاظت و احیای رویشگاه‌های طبیعی و جنگلی و ارتقای سلامت جامعه خواهد بود، ادامه داد: با توسعه درختکاری، بذرکاری و ایجاد فضای سبز در استان، بخشی از خسارتی که امروزه انسان‌ها به دلیل زندگی شهری به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می‌کنند به نحوی جبران می‌شود.

خزایی، بهره گیری از فضای سبز و افزایش روحیه نشاط و شادمانی و از بین رفتن آثار سو کم بارشی و ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش آموزان، حفظ و احیای منابع طبیعی و گسترش فضای سبز را از دیگر اهداف این پویش عنوان کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار